Kuvamainonta ei ilmeisesti enää riitä Seoulissa, joka näyttää mainoksineen kapitalismin riemuvoitolta. Jokaisella itseään kunnioittavalla shoppailuputiikilla (ei tietenkään hienommilla, mutta erityisesti niillä teinien suosimilla) on äänimainostaja. Henkilö käveleskelee mikki poskellaan kaupan edessä ja kertoo tarjouksista, houkuttelee ihmisiä sisään ja niin edelleen. Tälle pojalle on annettu myös toinen vastuullinen tehtävä, antaa koreja koruja katseleville ihmisille. Korien tyrkyttäminen on muuten nerokas tapa edistää myyntiä: kun saa korin käteensä, harvemmin kehtaa jättää sitä tyhjäksi. Lisäksi tulee keräilyinto, koska yhdet korvikset sen pohjalla näyttää yksinäisiltä...
Pictureadvertising is not apparently enough anymore in Seoul, which seems like a triumph of capitalism with thousands and thousands of advertisements all around. Almost every little shop (not the fancy ones of course, but especially the ones favoured by teenagers) have a voiceadvertiser. A person walks infront of the shop with a portable mic, tells about the offers, lures people in and so forth. This boy has also been given another responsible task, he deals out baskets to people checking out the jewelry. Handing out baskets is by the way a genious way to profit sales: when you get handed a basket, it's hard to leave it empty. In addition, you start collecting stuff because only one pair of earrings in the basket look so lonely...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti